måndag, maj 25

Utmaningen

****
Utmaningen!
Nu har jag äntligen åtagit mig utmaningen som jag har fått från Sophie från
Utmaningen går ut på att komma på ett inrednings tips!
Och om...jag fick stopp i hjärnan....
vad jag här tänkt, tänkt och tänkt.
Nu har jag iallafall kommit på vad jag skulle komma med för idé
Men det är inte riktigt inredning...
...snarare lite pyssel...
Jo, det är så att jag ska på konfirmation på söndag och vi ska ge bort ett Jätte fint halsband som jag har beställt av Sophie från
Men som bonus present ska hon få ett par skor av oss oxå
Och då kommer jag till utmaningen:
I stället för att slå in en kartong som vi gör på det traditionella sättet så tänkte jag att jag klär om kartongen med det papper som man vill ha!
Locket för sig och under delen för sig
och eftersom jag fick utmaningen av Sophie och hon tycker om rosa så mycket så blev det Papper som är rosa med vita prickar!
Underbart för jag gillar rosa oxå!
Och jag köpte lite rosa silkes papper som jag har lagt i kartongen istället för
det tråkiga skrynkliga vita silkes pappret



Och pricken över i...
Så kunde jag ju inte nöja mig med vanligt snöre som man drar runt paketet utan köpte
ett snöre som går att dra så där fint med saxen... men med lite späts på sidorna.
Jag köpte även ett fint rosa band som jag ha limmat fast
på det vita snöret.
Som sedan när det har torkat ska bli en fin rosett!

Pappret och det vita snöret har jag köpt på Lagerhaus
och det rosa bandet har jag köpt på Panduro
Kram på er!
****



2 kommentarer:

Sophie M sa...

Åååh! Gissa om jag älskar ditt val av papper! Sååå snyggt ju! Rosa är alltid snyggt och sen kombinerat med prickar = perfekt! :D
Tack för smygreklamen om Pearls by Sophie oxå ;)
Skorna va riktigt snygga förresten!

Kram

Marika sa...

Vilken fin blogg du har! Roliga och fina idéer. Kramar Marika