måndag, maj 25

Norrbyström

****
Söndag, söndag, söndag
Det är den sista dagen på veckan och man vet att det är dax för att börja en ny vecka, nästkommande dag.
Min kär sambo har sitt stora intresse som är flugfiske.
Och.. jag fick äran att följa med till Norrbyström och fiska.
Jag har lärt mig att flugfiska
Det ät roligt!
Men svårt!
Det är inte bara att hålla i ett spö och lära sig att svinga lite med spöt!
Det som är det svåra är att vet vad du ska fiska med och vart du ska stå och hur tänker fisken nu?
och så vidare...
Det är allt runt fisket som är svårt.
Men jag fick iallafall följa med på en dagstur och fiska.
Det ligger nästan vid Motala, och vi hade tur med och det var otroligt vakert väder!
Som vanligt hade jag kameran i fickan för att fotografera lite.
Det var skönt att inte sitta hemma och inte göra något eller att man måste göra
alla måsten i hemmet.
Avslutningsvis

Kram på er!
****

0 kommentarer: