fredag, oktober 2

Kylan är här...

Och är den här för att stanna?
Men vad snabbt den kom, pang så var den här!
Men så härligt att få sätta på sig en extra tröja och en varm jacka!
Luften är så kall och klar på morgnarna








Som jag sa tidigare så är nyckelviken min fristad, MITT ställa att få inre lugn...
Men bortom skogen så finns det en motorväg, ett köpcentum och en massa bostadsområde och en massa stress...



Hur kommer det sig att vissa ev dessa träd blir röda och en del bara gula?
Vad är det som gör det? Är det vilket läge trädet står i eller vilka vindra....
Inte vet jag men vad häftigt att kunna fånga allt man tycker om på bild, för snart försvinner löven på träden och lägger sig på marken och vad härligt att kunna titta tillbaka på de foton man har tagit!





Denna äppelsort var väldigt god det rekommenderar jag!
Och i nyckelviken så finns det att X antal olika äppelträd och man får äran att köpa de äpplen som är plockade och de som redan är falna de är bara att ta!
Riktigt lyxigt




Och när jag var ute och gick häromdagen möta jag på den här lilla filuren
Och jag fick chansen att smyga mig på och fota lite!
Och WOW vad häftigt att få koma så nära!
Han litade på mig!






I helgen ska jag få äran och åka ut till landet (minsambos föräldrars landställ)
Och jag ska njuta av att inte vara hemma och att få vara i naturen och så ska kameran med förstås!

Så nu säger jag Trevlig helg och så ses vi på Söndag!

Kram!

3 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Vilket mysigt ställe Nyckelviken ser ut att vara! Visst behöver man ut i skogen och hämta lite lun ibland.
Fast, jag ser inte fram emot att sätta på mig en extra tröja, för en extratröja lär jag få sätta på mig varenda dag i ett halvår framöver... Höst och vinter är inte min tid.. ;-)

IKT i min vardag sa...

Så vackra höstbilder du tagit! Helt fantastiskt att du fick komma så nära fågeln, han var nog en linslus ;)

Linda :)

Inspiration i vitt sa...

Vilket fint ställe och vad härligt att åka bort en tur och dessutom njuta av det.
Finfina foton allihop.
Kram på dig/Ingela.