torsdag, mars 24

Torsdag...

Idag kände jag sådant sug att titta in och gör ett inlägg, men jag har inget nytt just nu att bjuda på i bildarkivet. Har inte riktigt tid och ork och inspiration med kameran. Men jag har så mycket annat som jag glädjer och ork åt. Så det blir en bild från den söta pricken.
Nu ska jag avslöja vad Torsdagar innebär för mig.
Det är en terapidag.
Jag har länge velat att gå och prata med någon och det har jag gjort nu i flera månader och OJ vad det är skönt för själen! Det är som en skönhetsbehandling för själen.
Att söka orsaken till varför man har ett visst beteende och tänkande och hur jag förhåller mig till andra människor och varför, vad har jag i grunden eller i min barndom som gör att jag agerar på ett visst sätt.
Början fattade jag inte ett skvatt vad hon talade om och vad var det hon sökte efter, vad var det jag själv skulle söka efter. Nu säger jag WOW... det tänds ett ljus i mitt huvud efter varje gång jag är där, och börjar att fatta saker och ting med mig själv och mina handlingar. Vilken känsla! Jag säger att alla bör gå och prata med någon det är så nyttigt! En fantastisk känsla.


¨

Ja ja nog om detta, ha en fortsatt bra arbetsvecka till er där ute som arbetar sedan får vi helg!


3 kommentarer:

alegni sa...

hej lisa! det där låter hälsosamt.
hoppas ni får en skön helg!
kram
ingela

mammaxtre sa...

Vad härligt Lisa att du ger dig själv dessa samtal. Jag är säker på att de allra flesta skulle må gott av att göra som du. Jag är en iallafall. Ha det toppenbra!

Elle sa...

Har inte besökt din blogg på länge. Vad skönt att du hittat ett sätt att ventilera själen.
Jag hamnade i en kris för 2 år sen och började i samtalsterapi. Jag minns känslan efter första samtalet. Det var en lättnad och jag tänkte "jag är normal, det jag genomgår är inget konstigt!"

Ha en skön dag och ta hand om dig!
Kram Elle