onsdag, juni 17

Midsommar

Här börjar vårt äventyr i Vittvsttnet, jämtland.
Ja, man skulle kunna tro att vi är på en strand någonstans men det är vi inte, en fisketur.
Jag har testat min nya kamera och den är grym och den kommer bara att bli grymmare ju mer jag upptäcker hur man använder den.
Jag har fått låna Mathildas dator (Leffes dotter), så passande, så kan jag lägga in lite inlägg till er.
Jag måste ju erkänna att jag har fuskat lite, bilderna har jag använt från förra året, för jag har inga möjligheter att lägga in bilderna som jag har tagit nu. De får ni se när jag kommer hem




Min sambo med hans dotter, som fiskar så fint...



Här stod vi förra året och såg en björn komma ut bakom stenen med en liten unge...
Det börja med att jag skulle gå fram till den där skylten för att se vad det står på den, så jag började att traska med mina vadare (tungt)
Men efter halva vägen vänder jag för det var en Mötes skylt, när jag kommer tillbaka till bilen så kommer det en björn ut från stenen med en unge!
Jag fick panik och sa jag vill åka hem! medan de andra tittade på mig som jag var knäpp och sa men nu ska vi ju fiska.
Så jag tog mig till sans och följde med men om jag var rädd, min blick gick överallt och min hörsel var extremt lyhörd för allt jag hörde var björn.
Ja, det var en upplevelse kan jag säga!
Nu är vi uppe i ottsjö och det är fortfarande snö på fjälltopparna och kallt

Kram så ses vi snart, igen!


0 kommentarer: