söndag, augusti 16

Mysig Frukost...

*****

Jag inviger min nymålade bricka som fortfarande inte är färdig...
Är det något som jag älskar så är det att få njuta av morgonen i lugn och ro med en riktig god frukost
med allt som ska finnas på ett frukostbord...
Titta på nyhetsmorgon och läsa en tidning och bara få vara och ingen stress att man ska iväg någonstans...






Helgen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig...men det gäller att inte planera allt iförväg utan göra det som helgen faller in i och bara njuta.
Men det blir ju så lätt att planera för man vill göra så mycket när man är ledig... för det är då man är utvilad och oftast tid för att fixa i hemmet osv...
På vardagar har jag inte många knopp över än att återhämta mig efter arbetet.
Jag måste ju säga att i slutet av sommaren och hösten är den tid som ger mig mest energi för att fixa i hemmet... mörkret börjar komma, man börjar att tända ljus på kvällarna..
Sedan är det det så att jag måste iallafall återhämta mig efter sommaren även fast den är så underbar och att det är det man längtar efter så himla mycket efter mörkret...
så idag har jag varit och fyndat reatyger på Åhlens, oj vilka priser så nu har jag tyg till 6 kuddar som jag ska sy... Det är dax för en liten förnyelse i soffan, kuddfodralen som är nu har suttit på i 2år och det är väldigt länge...men det betyder ju att jag har trivts med dom.
Trevlig kväll nu!



0 kommentarer: