tisdag, augusti 18

Mysig kväll...

Nu börjar mörkret falla på kvällarna.
Igår var första kvällen som jag har fått tända mina fönsterlampor.
jag måste säga att det var riktigt mysigt...och alla ljus som jag får tända.
Idag när jag kom hem från jobbet var middagen serverad på bordet, det var lyx!
Så när maten var uppäten så blev det en tur till skogen för att plocka lite svamp...
I Nyckelviken så är det så mycket folk inkl mig som strosar i skogarna...
Jag hittar inte så mycket svamp men jag hittade en hel del lingon och stoppade i mig en massa blåbär...
Men fick njuta av den underbara skogen...
Härliga solen glimtar mellan träden och och den kalla luften...skogen doftar svamp
Man märker faktiskt att nu är hösten på väg, det känns så iallafall när man går i skogen



Detta är fönstret som är i vårt sovrum

Detta är fönstret i barnens sovrum,

Det är dax att byta ut gardinerna de har suttit några år men den har passat in med färgen på väggen...
Igår när jag tog dessa foton så blåste det och regnade och jag kan inte rå för att tycka att regnet kommer med något gått och det är att det är att naturen blir så oerhört grön och vacker och det känns som om sommaren blir längre och naturen håller sig grönare, men det börjar att bli riktigt kallt både på kvällarna och morgonen

Just nu känns det som det inte händer något roligt i mitt liv...dagarna rulla på. jobba 07,30-16,30...hem laga mat man fixar och donar lite därhemma sedan blir klocka mycket och det är dax att gå och lägga sig.
Man är väl på väg in i den där vardagslunken igen efter semestern...


Tack för att du besökt mig och ha en trevlig kväll!

0 kommentarer: