fredag, januari 1

Första dagen på året...

Ja...då var det nytt år!
2010
Med nya förväntningar och nya möjligheter
Men jag skulle egentligen inte vilja säga förväntningar...
Jag vill inte har några förväntningar på det nya året, jag vill bara se nya möjligheter
Har jag för stora förväntningar så vet jag att jag kommer att bli besviken på mig själv...
Jag ska försöka leva i nuet och ta dagarna som de kommer och försöka att se mina möjligheter
Göra det som är viktigt för än själv och inte göra det andra förväntar sig av än
Det ska vara mitt nyårlöfte
Att försöka jobba med mig själv




Jag är oerhört tacksam för det gångna året och jag känner att jag här njutit fullt ut i de stunder som har kunnats. Jag är en tänkar, en funderare, funderar på mycket det kan både vara fördel och nackdel. Men jag ser det till min för del önskar att fler människor tar det till sin fördel det gäller att förstå sin nära och kära som finns runt omkring sig för det gäller att förstå att alla inte tänker och fungerar som jag/ du.


Igår på Nyårsafton satt jag och tänke...för en kort sekund...när vi umgicks, Jag, min sambon och barnen...

- Jag tänkte att jag är oerhört tacksam och lyckligt lottad att få vara en del i deras liv (i den här familjen) att fått träffat min sambo och lära känna hans små liv och att fått lära känna deras mor som är en oerhört fin människa (och hennes familj)! Det är inte alla familjer som har en bra relation till sitt ex eller sin sambos ex hur man ska få ihop allt, för att barnen ska ha det så bra som möjligt, att försöka åsidosätta sig själv och egna behov och aggressioner mot varandra.

Jag tycker vi har lyckats med det i den här familjen. Hur mycket bättre blir det inte för än själv om andra mår bra.


Ja... solen fick titta fram idag mellan molnen!
En underbar dag att få börja första året på...med sol!
Men jag måste ju säga... att vi är lite konstiga vi människor vi väljer att ligga "bakis" "sega" på årets första dag, det är verkligen en bra start på det nya året...ler
Jag har iallafall varit ute på årets första promenad och det var underbart!
Nu ska det fortsättas att mysas!


God fortsättning på er!

1 kommentarer:

alegni sa...

jag hoppas ditt år för mig sig det allt det som du önskar!
dina bilder är så fantastiskt vackra. den sista vantbilden är min absoluta favorit!
ha det gott, vännen. kram
ingela