söndag, januari 3

Vila..

Ja...jag har inte gjort annat än att vilat hjärnan från all stress från jobbet och allmänheten...
Och nu är vilan slut, nu är det dax att jobba!
Jag ser fram emot det, vardagen behöver rutiner
Visst har jag gått och tänkt att...
- Vad skönt det skulle vara om man alltid kunde få vara ledig...iallafall till att få gör det man själv vill ägna sin lediga tid till.
Men detta är lagom...är jag ledig för länge så kommer jag att klättra på väggarna

Men under denna lediga tid jag har haft, har jag njutit av julen och nyåret och stillsamheten
jag har inte velat fotografera annat än vintern, för jag tycker att julens fina ting är över, men den får stanna ett litet tag kvar hemma hos mig har inge bråttom att få bort allt för då stressar jag bara mig själv. Det gäller bara att komma ihåg att vattna granen så går det väll ann
Sååå...nu tänker jag avsluta julen utan att stressa bort allt ur hemmet och bara koncentrera mig på att jobba, min första arbetsvecka och så får vi se om kameran kommer fram
men just nu vill jag bara ta det lugnt och fokusera på mig och personerna runtomkring mig
(sambon och barnen)
Så vi ses om några dagar, tar lite ledigt för att hämta lite energi och inspiration i vardagen igen

2 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

God fortsättning :) Du har haft en skön ledighet kan jag läsa :) Mysigt att vara med familjen och vara i nuet :)
Jo, det är allt dags för jobb för mig med i morgon och tisdag men sedan är jag ledig igen. Visst är det roligt att gå till jobbet men det är också härligt att vara ledig, speciellt nu när det är så vackert ute, så mycket ljusare och mjukare det blev när snön kom.

Du har också varit flitig med kameran, så härliga bilder, både från utelivet men också vacker dukning bjuder du på :)

Ha nu en bra start på det nya året, vi bloggas :)

♥ Fyra årstider sa...

Det låter klokt att inte stressa. Jag har varit ledig länge..jätte skönt!
Kram Lotta