fredag, januari 15

Hjärtan på tråd....

Är en väldigt tacksam växt och vacker är den oxå
En jobbhelg över..och en arbetsdag kvar tills jag är ledig


Varje år när det är dax för att ta bort mina stjärnor i fönstret och ställa tillbaka mina lampor så vill jag alltid ha nya lampor...men jag har aldrig köpt nya lampor (kommer aldrig till skott)
Stjärnorna som jag har är på fot, och jag har tänkt att jag kan ju faktiskt använda fötterna...men då måste jag köpa nya skärmar för de jag har passar inte, så vi får se om jag lyckas i år...
Ett annat dilemma som jag har är...
För ca 1.5 år sedan skulle jag göra om i mitt vardagsrum, måla om eller tapetsera
oj oj oj...idéer flög i mitt huvud först skulle jag ha fondvägg med lotus blommor sedan blev det randigt vilket jag var väldig när på att ta, men sedan blev det blommigt...vilken vägg...
Men eftersom jag inte kunde besluta vad jag vill ha så blev det vita väggar och sedan får jag bestämma mig sedan...vilket jag inte har gjort men är väldig nöjd med vita väggar
(är rädd för att jag ska tröttna på fondvägg)
Då kommer vi till inredningsstilar
lantligt, New England, Stilrent, modernt....
Wow vilken djungel vad ska man välja...
Modernt det har jag tröttnat på, men ska man ha en fondvägg jag då blir det oftast modernt och stilren...jag gillar ju lantligt
Ja ja...jag har iallafall sett en skitsnygg tapet vet dok inte vad det är för tapet och då är det bara att leta och jag funderar på att ta bort min panel i köket och göra en fondvägg och i sovrummet...
vilket som jag oxå har tänkt väldigt länge
Och ska jag vara ärlig så tror jag att vi hinner att flytta innan jag ha bestämt mig
Ja...Välkommen till en velig och en förvirrad bloggerska

4 kommentarer:

Nettskie sa...

Jag känner verkligen igen mig i det du skriver. Blir så velig ibland. Tycker att många stilar är fina, eller delar av dem iallafall, lantligt, New England, Modernt... men tycker kanske inte att nån stil passar mig fullt ut. Så för det mesta kör jag det säkra före det osäkra, vitt och beige... Simon och Thomas skulle verkligen avsky mitt hem! Och det är nog så att det är ganska trist för det mesta är jag rädd. Och apropå hjärtan på tråd så är det min absoluta favoritblomma! Kram från Nettan

Hilde sa...

Hi hi hi - men det er godt å ha planer og visjoner for hvordan man vil ha det, og visjoner kan man jo ha mange av... Dette handler jo om krativitet og det er en utviklende og foranderlig prosess - kos deg med prosessen!
Hilde

StrandviksVillan sa...

Hihi, jag är också en velig bloggerska ;) Får aldrig upp nåt på väggarna, för tänk om jag ångrar mig...?

Massor med härliga bilder här igen!!
Låter jättekul med långfärdsskridskor, det skulle jag också gärna pröva på!

Må så gott!
Ann-Christine

alegni sa...

ja, lisa, du är nog inte den enda veliga i bloggvärlden. jag skulle aldrig kunna välja tapet till mitt hus. det finns alltför många fina att välja mellan, så jag låter helt bli. vi har målat fondväggar i alla sovrum och i vardagsrummet. det är enkelt att måla om sedan när man tröttnar :)
vilka fina bilder du bjuder på gien. du är duktig på att styling!
kram
ingela