söndag, januari 10

Nu är julen borta...

Nu är Julen borta...nästan...
Inte allt!
Här försvinner granen och tomtarna och de röda dukarna först...
men jag måste ju säga att det var lite vemodigt att plundra granen..
Nu förstår jag min mamma varför hon hade så svårt att plundra granen...
Granen är så fin och det känns som man kastar ut något värdefullt.
Det ska snabbt in och det ska snabbt ut...
Vemodigt...men jag måste ju säga att det känna ju skönt nu när det är gjort
Men det finns alltid lite jul kvar här hemma för stjärnorna, ljusstakarna får vara kvar ett tag till
och sedan finns det ju alltid en och annan julblomma som inte har blommat färdigt


Mina tazettlökar som inte har hunnit färdigt, eller hälften av lökarna har blommat och några står kvar som knoppar, så de har jag planterat om så det blir fin "vårlökar"



Den sista hyasinten har vissnat och den fick inte stå kvar...
Nu är det så gott som nystädat här hemma efter julen


Hoppas ni får en lugn och härlig söndag och en bra vecka framför er!


1 kommentarer:

Rester till middag sa...

Vi har också tagit bort gran och tomtar idag. Visst känns det tomt, men också rent, ljust och fräscht.
Vi behåller också stjärnor och stakar ett tag. De lyser så fint i vintermörkret.
Ha en bra vecka!