måndag, januari 11

En underbar dag till...

Wow
En underbar dag till!
Idag jobbar jag kväll och har tagit det lugnt på morgonkvisten
men har oxå tagit en promenad på väg till jobbet, underbart!
Himlen är alldeles klarblå inte ett måln







Att få stå på isen och se allt från andra hållet, allt blir så annorlunda
Men, vilken känsla att så på isen som är så härligt tjock
Att blicka in mot land, hus och tomterna...
Bilden ovan visar något som jag vill göra men känner att jag inte riktigt har haft tid till
men mina tankar säger att jag måste passa på medans det är is och det är så härligt kallt..Å det är att åka långfärdsskriskor...men jag har haft annat att göra.
Så de får ligger kvar i skåpet några dagar till och jag hoppas att graderna kommer att hålla sig under strecket...Håller en tumme för det














Jag har definitivt inte svårt att njuta de stunder som tilldelas i livet...men i bland kan det vara svårt att skapa stunder att njuta...
Idag när jag gick på isen så tänkte jag att man måste lära sig leva det här livet och inte bara ta det förgivet eller låta det passera
Men ibland är det svårt att få tiden att räcka till för det är så mycket annat som måste göras och ibland är det saker som inte går att skuffa undan, plikt till sin familj.
Det är därför som jag känner att jag måste få min tid till att njuta av de saker som jag vill göra låter kanska egoistiskt men det är det inte.
man får inte glömma bort att leva livet och inte låta det passera


1 kommentarer:

Ljuva lantliv sa...

Härliga bilder och viktiga ord i ditt inlägg! Kram Anna ♥