onsdag, maj 5

Onsdag...

Idag var det en sådan här dag där mina mentala krafter har satts på test
Idag hade jag lovat mig att komma iväg till gymmet efter jobbet
med träningsväskan på ryggen och frukten i handen och min mentala övertalning
Min sambo skojade och sa till mig att jag inte fick komma hem förrän jag har tränat
Okey... gymmet blev det inte men jag tog mig ut i spåret istället
En joggingrund!
Det som far i huvudet innan jag beger mig ut i spåret är att tänk om någon kommer och joggar förbi mig för att jag joggar så långsamt.... det är bäst jag sätter på mig pösiga kläder för jag kan ju inte visa hur man ser ut osv hi hi hi...
ja ja ...det är bara skuffa tankarna åt sidan och sluta fundera och börja agera!
Jag lovar att det finns fler som tänker som jag


Men så bra det gick jag tog mig runt min "lilla" sjö utan att stanna

till slut slutade jag tänka på hur jobbigt det var och insåg att jag hade kommit en bit på vägen och vilken känsla när man släpper alla jobbiga tankar och inte noterar änns hur man låter (flåset) man märker att man tänker på något annat
Nä... ha nu en bra dag, så ses vi till fredag!


4 kommentarer:

Elle sa...

Problemet är ofta, i olika lägen, att man bara tänker på vad andra tycker och tänker om det man gör. Men vad spelar det för roll egentligen? Det man oroar sig för i denna minut, har alla andra glömt inom en snar framtid. Så varför oroa sig?
Dessutom tänker inte folk på det du tänker på.
Hur ofta ursäktar sig bloggare för någon ful grej i bakgrunden av ett foto...något som besökarna absolut inte skulle ha lagt märke till ens - hade det inte nämnts.
Var inte så självkritisk, du är säkert bra som du är!
Ha en skön dag!
Kram Elle

Lotta 8`) sa...

Duktigt av dig att ta en joggingtur - visst är det härligt - efteråt?! ;)

Jag var på föreläsning i måndags, David Lega, handikappsimmare, som sa många viktiga ting, bl a att man endast skall tävla mot sig själv! Så du vann när du gav dig ut på din tur ;)

Jag tänker ofta att "jag borde" men det är ju bra dumt. Visst borde jag ge mig ut i spåret jag med idag, men väljer trädgårdsgöra istället, det ger mig en annan sorts energi som jag behöver idag.

Önskar dig en skön dag ♥

alegni sa...

vad duktig du är som kommit dig ut på en joggingrunda. själv kan jag inte springa p.g.a. en gammal vristskada, men jag brukar stavgå ibland. alltför sällan förstås, även om jag ibland tar mig i kragen och gör det på regelbunden basis... tills jag hittar på undanflykter för att skippa promenaderna... suck.
kram
ingela

Sophie M sa...

Jag tycker att du är duktig som tog dig ut och sprang! :)

man ska absolut inte bry sig om vad andra kanske tycker om en tycker jag. Om dom tycker att man är otränad osv så är det deras sak. Dom kanske springer snabbt och har bra kondis men resten av deras liv kasnke är totalt kaos. Så brukar jag tänka iaf ;)

Tänkte på att du har en länk till min Pearls By Sophie-sida.. den använder jag mig inte av längre, så om du vill och orkar ändra så kan du länka till www.madebysophie.blogspot.com istället. Min nya sida för mitt hantverk :) som går under namnet Sophie K.

Ska vi ta och försöka boka upp den där middagen med Linda snart kanske? :)

Kram på dig!

Sophie