tisdag, juni 29

San Francisco...Del 4

Dagen det bär av till ön Alcatraz
Vilket inte var mitt första mål att besöka men min kär sambo insisterade på att jag skulle definitivt besöka den "fängslande" ön, det var ett måste!
ja ja...tänkte jag det kan ju inte skada att gör ett besök för hans skull.

Men innan besöket bar av till ön så blev det ett besök i Fisherman´s wharf
den omtalade restaurangen och de omtalade sjölejonen på pir 39
ett välbesökt ställe för turisterna och det var det värt att få se



Det jag kan konstatera är...att det var väldigt bra av mig att lyssna på min sambo
Jag trodde att jag skulle stanna här en timme för jag kan hinna med massor på kort tid, men medans jag strövade runt med mitt audio band och lyssnade på berättelsen med fångarnas historia och så strosa jag lite till på egen hand så hade jag varit på ön i 3 timmar!!!!


Så stor var inte ön så jag kunde inte gå vilse
men detta besök var mitt bästa turist mål sedan kom besöket till skogen.
Det var så ljuvligt och så vackert på denna ö, trotts slitna byggnader, allt så bevarat
Bilderna blev så bra!

Så vackert!

En fågel som ligger och häckar i sitt bo och det fanns massor av fåglar på ön och de var så många. Det var så måna om att bevara naturen och fåglarna som kommer och häckar






Jag har tagit så många bilder inuti i fängelset men jag hade så mycket annat att visa er så de bilderna fick inte komma med, mycket annat som var så vackert







Detta var en underbar resa och jag hoppas att jag kommer att få uppleva något liknande i framtiden! Nä... nu blir det inga mer inlägg om USA, detta var det sista inlägget!
Nu ska jag fortsätta att ha semester och så får vi se om jag få lite energi för att blogga

1 kommentarer:

Hos Madeleine Hudvård & Inredning sa...

Jag älskar San Francisco vi har varit där många gåmger men nu var det några år sen sist. Måste spara pengar till nästa resa !