söndag, juni 20

San francisco...del 3

Nu var jag ute på äventyr på egen hand för att åka till Yosemite Park, fyra timmars resa in i landet, häftiga vyer längst vägen, åkrar av jordgubbsfällt och mandel- valnötts träd åkrar oj vilket landskap jag har fått uppleva!

Mina förväntningar var väldigt stora och jag skulle ut i Amerika på egen hand med en en turistbuss förstås, jag hade förväntade mig en stor turistbuss med ett stort lass med folk....
Men så var det kom en liten buss med tio personer och min rädsla försvann och jag kände mig trygg. Varför vet jag inte det borde ha varit tvärtom...
Dessa två bilder är tagna från bilen på vägg till mitt mål

Ser ni vindkraftsvärken på kullarna

Första stopet Yosemite park!

Men ni kan väl tänka er att detta var inte det första stopet som jag ville stanna på jag ville stanna och hoppa ur bilen och fota en massa överallt jag var som paparzzi

Så vackert ni kan inte fatta!




Älskar den här bilden!
Det fattas bara en parkvakt med denna fina hatten och ja! det fanns, deras klädsel är som ni tror... de ser ut som scauter fast på något amrikanskt sätt
Detta är bara en av alla 50 stycken bilder som jag har tagit på Muir woods skogen
Med de gigantiska träden som är flera km långa
De kallas de kallas Redwood som är ett barrträd (sekvoja)

115m högt

squirrel


Detta var en nyfiken liten fågel

Tänk att man lyckades att fånga dessa djur på bild, de som är så snabba iväg
Och så söta!!


Snön låg kvar lite här och där

detta var en historia, att få se en vild svartbjörn eller som guiden sa:
-En brun svartbjörn
Det är så att Yosemite park är en väldigt stort det är flera hektar stort och det betyder att det är lång väg tills man kommer till den destination man ska komma till och man får inte stanna överallt...hur som hälst.
Och här fick vi inte stanna, man får inte stoppa upp så det blir kö och man ska inte störa det vilda djurlivet se detta ställe fick vi åka förbi när vi åkte in.
Och det står en parkvakt och vaktar oss och samtidig björnen

Men på vägen hem så skulle vi åka och titta på de gigantiska träden och då var björnen kvar så då fick vi stanna på ett annat ställe och då kunde vi kliva av och gå och ta några foton på björnen
det var stort för mig! och tro inte att jag stod när björnen utan det är mitt fina objektiv som har hjälpt mig

Nu har jag semester och ska åka till Jämtland till Ottsjö
Mitt favorit ställe och givitvis kommer jag ha datorn med mig och ska fortsätta med mitt sista San francisco inlägg


2 kommentarer:

Elle sa...

Amerika är inte bara höghus och taxibilar...*ler*
Vilka fina ställen du har besökt. Bilderna är verkligen härliga och jag kan tänka mig att känslan du hade var fantastisk!

Ha en skön semester!
Kram Elle

NuttesPyssel sa...

Som sagt, underbara bilder! =)