måndag, juni 14

San Francisco...del 2

Mitt stora mål!
Det var att få komma till den här underbara bron.

Golden Gate Bridge



Inte bara att få komma till bron, utan att få se landskapet och havet och stranden!
Så jag frågade mina kära kollegor om det var ok att jag hade en " guidad tur" med dom. Det var som om jag hade varit där förut....Nej så är det inte, men jag har en förmåga att när jag åker till ett ställe som jag inte har varit på tidigare, så suger jag åt mig information och kartor och försöker att vara så påläst som möjlig och för att kunna vet vart man ska ta sig och vad man vill se.



Nu hade vi tagit oss dit med lokalbuss med ett bussbyte.
Min plan vara att vi skulle ta oss på gående fot ner till vattnet och gå efter stranden /strandpromenaden och in till stan!
Det gick dom med på ochjag hade bara två stycken att övertala



Där var vårt mål och vilken upplevelse att få upptäcka en del av ett landsket på egna fötter
Och lilla jag gick med den stora kameran i min lilla egna värd och upplevde allt från kamerans lins och jag kom bara längre bort från mina kamrater men det vara för att jag stannade upp i några minuter föra att verkligen njuta av känslan och ta in alla intryck och lyckoruset som flöda i kroppen



Jag säger bara...
Helt underbar känsla att få uppleva detta!
Känner mig så lycklig!




Och dessa sötnosar blev man så lycklig av att få träffa!



Ja...Här gick vi i sanden på stranden helt underbart!
Och lilla jag med värdens fullaste leende men det var ett leende som inte gick att tvätta bort för jag var så lycklig!



Underbart var det! Mina två kolleger hittade varandra och hade djupa diskussioner
medans lilla jag sprang runt som paparazzi...eller rättare sagt...jag gick i min egna lilla takt och bara njut med min kamera i mina hand, ja ni ser avståndet och då har jag till ovh med zoomat in


Promenaden ledde mot sitt slut och en sista blick mot bron med solen i mitt öga
Och det var dax att söka efter ett ställa att äta lite mat
Dessa bilder som jag visar nedan är utsikten från mitt hotel och hotelrum och bilderna är tagna tidigt på morgonen ca kl. 05.30

Hotelrum

Hotel

Hotelrum
En fantastisk resa!
(Det kommer 1 el 2 delar till)

2 kommentarer:

Elle sa...

Wow, vilka bilder!
Nu blev jag ännu mer sugen på att åka dit. Du har visat mig fler sidor än jag visste om, helt enkelt fångat det fina. Jag skulle säkerligen ha sprungit omkring som en paparazzi jag med - om jag hade haft en vettig kamera. *ler!
Ser fram emot nästa SF-inlägg!!
Ha en skön fredag!
Kram Elle

bokhyllan sa...

Otroligt vackra bilder du tagit! Du verkar ha en underbar resa! Ha det gott!