måndag, juni 14

Shopping i san Francisco...

Man ska ju passa på att shoppa när man åker till det stora landet
Det finns massor roligt att få med sig hem!
Ett par sneakers och inte blev det dom traditionella convers utan det blev ett par diesel

Och kosmetika i stora mängder som man kan fynda!
Fot kräm
Handkräm
Nagelbands kräm
Hudlotion
schampo/ balsam


sedan har jag köpt en Receptbok "cupcakes"
500 recept och den ska jag använda flitigt, men jag får vänta lite...
Fyndade i slcikepott i olika storlekar
Och om man ska kunna baka ur denna fina receptbok så var ja ju tvungen att köpa
nya mått!


För ögat är de tre stycken mått som jag har köpt men Praktiskt så är det sex mått!
är gjorda av silkon eller gummi som man kan vika ut och in (om ni för står vad jag mena)
Exempel...1 cup på en sidan och väder man den ut och in blir det 1/2 cup (som desutom är 1dl)
1 tbs-1/2 tbs osv så jag kan tillämpa dessa i min svenska recept


Vilket fynd! Nu kan jag kasta mina gamla skramliga mått
Så nu blir det ett nytt durkslag som går i grönt och gummi som jag har sätt på Järnia och en ägg klocka i samma färg! Sååååå fint!


3 kommentarer:

Vitalyktan sa...

Hej Lisa!
Ja i detta land kan man shoppa som attan.Själv åker jag med familj till Dallas/Texas i Augusti i tre veckor på semester. Och vet du även jag ska shoppa som bara den;-)
Fin blogg du har hit kommer jag igen!
Kram Bettan

ANETTESHUS.COM sa...

Her var det mye lekkert!! Gøy å shoppe når man er ute og reiser:)

Ha en fin kveld:)

Klem klem
Anette:)

Elle sa...

Wow, med så många recept kan du prova ett recept i veckan de närmaste tio åren! *ler*

Vilka häftiga bilder du visade från San Francisco!! Fantastiskt! Det är en av de städer jag gärna skulle vilja uppleva innan jag dör!

Kul att du är tillbaka nu!
Ha en skön vecka!
Kram Elle