onsdag, november 17

Mera kök...

Ja nu är jag redo nu har den inre stressen lagt sig med allts som har med kök att göra, även fast jag är himla nöjd med vårat kök
Underbara kök!
Ville ha ett klassiskt, enkelt, vitt och ljust kök
Köket kommer från berömda varuhuset Ikea

Ädel lucka fick det bli och jäklar vilken beslutångest man har när man står och ska välja
allt...fläckten som ni ser var en felleverans... och det såg jag ju först när killarna hade varit så duktiga och satt den på plats... Men vilket blev ett bra felköp. Skulle ha en rostfri men det blev en svart
Jag väljer att visa en del fel och detta är ett till
Tapeten blev tapetserad åt fel håll... Målaren tyckte att jag hade beställt så mycket tapet? Tapeten är idag liggande
Hi hi hi hi men felet är fixat!



Den underbara kranen som jag beställde billigt på nätet, allt fint behöver inte kosta...
Dock så fick vi sätta den på sniskan för den fick inte plats ovan intill väggen
Det ska vara en massa olika regler och centimetrar hit och dit...men det blev bra! som man inte ser själv när man planerar allt.

Och olyckligtvist så skedde det en olycka...efter renoveringen... givitvis.
Rörmokaren hade inte gjort sitt jobb ordentligt och det blev en liten vattenläcka under parketten, men det är ju fixat och klart och den nya parketten behövdes bara bytas till en viss del. Och under vår diskbänk så finns det ju gamla rör som är stora som hus...så det blev ett byte med skåpen oxå och det blev ju till det bättre måste jag säga

Och den fina underbara spishällen...
Expediten sålde mig en spishäll som finns i en katalog och som inte äns finns på marknaden och kommer inte att finnas häller... det upptäcktes när spisen var installerad och klar.
Men efter många lugna vänder fram och tillbaka så har jag fått en kompensation på 3000.-
Oj oj oj...helt underbart att få shoppat lite kökstillbehör

Har egendesignat en liten egen hylla som går från golv till tak...
mellan en vägg och ugnsdelen och har gjort lika dant vid ett skåp och väg

Har valt att använda pärlspont till några av de vita väggarna för att få lite liv, få bort det vita blanka väggarna


Ja nu är visningen slut och nu vankas det jul men inte än hos mig
Varför är vi så tidiga att visa julen... här ute i blogg världen
1:a advent ja då blir det Jul i vårt hus.
När jag är ute i bloggvärlden så känns det som...
Julen är en tävling... det känns som att det ska presteras förts, mest och vackrast...
Det handlar inte om den som har det juligaste vinner...
Missförstå mig inte, men jag älskar julen trotts allt jobbigt som sker just nu.
Men snart pyntar vi i sluteta av augusti och ja vi kommer att tröttna på julen snart.
Jag gör som Josefine Crawford i vakna med the voice om det kommer in en julpryl i mitt hem för tidigt... jag slår jag sönder den ;-) det gjorde hon i dagens program...Att hon vågade

5 kommentarer:

Elle sa...

Vad fint det blev! Med eller utan små missöden *ler* men det mesta kan man ju fixa till!
Nu kom jag på att jag för längesedan lovade att göra ett inlägg om mitt kök...
det blev ett om badrummet nyligen, köket kommer när jag har skaffat ny kamera.
Ha en bra dag!
Kram Elle

bokhyllan sa...

Snyggt! Gillar den smala hyllan.

♥ Fyra årstider sa...

Gud vad fint du har fått! Det har hänt mycket för er men det har löst sig. Jag vill inspireras när det gäller jul..som en inredningstidning..idag har stjärnor börjat åka upp hos mig..men det kommer inte bli klart med allt på länge. Med ett stort hus så tar det sin lilla tid. Man ska göra som man vill det är viktigast.
Kram Lotta

mammaxtre sa...

Jättefint. Härligt med nytt och fräscht. Hopaps du ska trivas med dina val.

Ha det gott

Unknown sa...

Det er virkelig blevet fint. Min erfaring med renoveringer er at der altid sker overraskelse :)

Må jeg ikke bede dig tage et kig på vores nye webshop www.amtril.dk
Jeg er helt vild med din blog og tænker specielt på de flotte træskåle og fade vi har fået lavet som er en flot kontrast til det lyse Skandinaviske. Håber du kan lide det.
Mange hilsner
Trine
www.amtril.dk