tisdag, november 30

1.a advent..

Är en väldig mysig tid.
Min tid är på morgonen, att få äta en god frukost sätta sig med täcket i soffan och tända det första ljuset och umgås framför nyhetsmorgon.
Nu till annat... jag har tagit en lite paus från cyber värden i en vecka .
Men framför allt har jag inte varit ute och surfat på Fb vilket inte har varit ett problem alls tidigare i mitt liv. Men nu tycker jag att det är ett problem Fb har tagit över mitt liv... för man sitter på bussen och är på väg till jobbet och man sitter och har teknikens under i fickan (man plockar fram sin Iphone) och man är på jobbet och man har massor av datorer runt omkring sig och man går ut på fb och man åker hem och man gör precis samma procedur som man gjorde tidigare, sist men inte minst så kommer man hem och man sätter sig framför den här burken.
Man måste bara vara medveten om vad man vill göra för förändringar och vad man vill ändra på och sedan få kontroll över sig själv och inte vad andra gör!
Och OM, vad jag har mått bra denna vecka, det är denna veckan som jag har levt i nuet! Inte bevisat för alla andra vad jag har gjort eller sökt bekräftelse. Medveten om vad jag har gjort och inte gömt mig bakom datorn och ni ska veta att vecka har samtidigt varit jobbig. Men jag har bestämt mig för en förändring och att bryta ett mönster och alla förändringar tar tid att ändra på. Det är som att sluta att röka. Man måste ha små mål och vara medveten och att komma till nästa mål så måste jag ha klarat av mitt första!


Och vilken underbar vinter och kyla vi har fått, det är bara att sätta på sig långkalsongerna och en väldigt varm jacka med mössa och vantar. Hoppas verkligen vi får behålla kylan men det kan bli en lååång vinter. Älskar tystnaden snön ger, isolerar allt ljud som finns ute.


Min finna ljusstake som kommer från Grannas
Jag köpte den i somras, ville inte riskera att dom ska vara slut när det väl är dax och vilja ha en.


0 kommentarer: