torsdag, december 16

Tid...

Vart tar tiden vägen, frågar vi oss jämt!
Önskar att dagen hade fler timmar pratar vi om...
Ja...allt handlar om hur vi disponerar våra minutrar på dygnet och vad vi prioriterar
Snart är det jul och snart är detta år slut!
Vi spenderar största timmarna på dygnet med att sova och jobba och det måste vi göra för att orka och klara av att leva, men resten av timmarna...

Det gäller att ta kontroll över sin tid.
Att inte ödsla bort den på något vi inte vill göra, alla har lika mycket tid så vi är jämnlika med varandra vi har 24 timmar per dygn. Allt beror på hur vi ska använda dessa timmar

Det gäller bara att bestämma sig att ta vara på tiden på ett effektivt sätt.
Skapa en medvetenhet om hur dyrbara din tid är och inte skjuta fram sina drömmar och mål med livet, för det liv du lever är det bara du som lever och ingen annan som lever det åt dig.

Och jag tycker att detta är lättare sagt än gjort...
som jag har sagt tidigare så ska man inte tro... att bli medveten om en sak man vill förändra, det går inte på en natt, det tar tid att göra en förändring men bara man är medveten om vad man vill förändra och jobba på det.


1 kommentarer:

mammaxtre sa...

Tänk att det ska vara så svårt att få tiden att räcka till. Man vill hinna så mycket. Man vill hinna allt. Man vill vara så mycket. Man vill vara allt. Jag vill ha mer tid. Jag vill ha egentid.

Ett fint och tänkvärt inlägg tycker jag.