lördag, januari 8

Mål...

Ro en båt utan åror är svårt
Ro en separat båt med en åra är svårt men man kommer en bit på vägen men ostadigt.
Men att ro en båt tillsammans med två åror kommer man en bit på vägen tillsammans.

En ny vecka med nya andetag och nu känns det som det nya året ska börja.
Vi alla vill ha en ny start och har mycket energi.
Denna vecka som har gått, har jag precis överlevt, den har sakta gått framåt och jag har inte stressat alls och det har varit värdens längsta vecka.
Men jag har haft en lista med saker som jag ska göra för att både påminna mig om vad som bör göras och saker som ger mig glädje så man inte glömmer bort sakerna som är roliga och inget av det har jag sätt som ett måste. Det har varit nyttigt

Jag har inte köpt nya blommor efter jul och har bestämt att jag inte ska fylla mina tomrum i själen med saker utan försöka att njuta av det som finns här hemma.
Lyckas oftast inte med blommor, jag lyckas inte äns att hålla en orkidé vid liv.
Men denna lilla blomma har fått en liten knopp, ett nytt liv som blommar i mitt hem


Mina mål för 2011..
Jag brinner för min kamera och vill utöka mina kunskaper, men allt man vill göra med en kamera kostar otroligt mycket pengar, vill gå på en kurs!
Sedan vill jag försöka ta mitt körkort, vill känna känslan att vara oberoende av någon, vill själv!
Sedan vill jag till New York!
Hur jag ska få ihop det, det vet jag inte man man måste få drömma och en av mina drömmar har kommit i mål... och det är mitt hem! visst finns det alltid saker att göra men det för ske i sinom tid




Nu ska jag göra av en av mina saker som står på listan...
Lata mig och se på film!


2 kommentarer:

alegni sa...

hoppas åtminstone något av dina önskedrömmar för i år slår in!
jag önskar "bara" lugn och ro, god hälsa och att alla bekymmer ska ordna upp sig i slutändan...
kram
ingela

mammaxtre sa...

Drömmar är det som leder oss framåt. Går vi framåt utvecklar vi oss. Bra att du ger tid själv tid till reflektion och avkoppling.

Dina drömmar är möjliga, det tror jag på. Jga hejar på dig!