tisdag, januari 11

Hur gör man?

Ja hur gör man?
Jag ska laga en colslaw sallad och det kan jag göra genom att söka efter ett recept på nätet.
Men... det är inte det jag undrar hur man gör.
Hur ska man marknads för sin lilla blogg, hur får man fler besökare?
Det jag vet är att besöka andra bloggare, och att ha tävling på bloggen.
och sedan kan man göra reklam för sig genom att registrera sig på olika bloggsidor...
Men sedan hur kommer man upp till 300 besökare om dagen?
eller ska vi dra till med 30000 besökare om dagen?

Jag har haft min blogg i två år och har ökat mina besökare från 5st om dagen till 30-40
och det är roligt men jag vill ju rulla vidare, man vill ju bli sedd.



Morötterna fick inte vara med för dom var så fula...hi hi hi
men vilken god Colslaw sallad!
7dl strimlad vitkol
1liten morot (5st tog jag)
1dl creme fraich (2dl tog jag)
1/2 dl majonäs
1tsk fransk senap
1tsk socker
1krm svart peppar

M
Men man tager det man haver sa kajsa varg
Jag strimlade vitkolen väldigt fint, skalade morötterna och rev i ett rivgärn
tog 2dl creme fraich och blandade i majonäsen och peppar och lite salt
sedn måste jag ju säga att tricken över i var senapen och sockret
Det var det som fick till den rätta smaken, var lite tveksam till sockret man det är ett måste!
Riktigt god!
Till detta har jag serverat tunna grillade revbenspjäll

4 kommentarer:

Åppå Källbackan sa...

Jag måste tipsa dig om min mammas coleslaw också som du hittar här http://fiskensvea.blogspot.com/2008/11/sveas-ultimata-coleslaw.html
... och dessutom kan du hitta recept på hur man gör egen majonnäs på samma sida så får du världens godaste coleslaw! :D

Jag tror det bästa sättet att få fler läsare är att vara aktiv på andras bloggar och kommentera flitigt. Jag har bloggat i flera år och först igår kom jag upp till NÄSTAN 300 läsare ;) Mycket tack vare inspirationsfabriken, men så länkar jag också till blogginlägget på facebook när jag skrivit något nytt.

Så mina tips är:
*Blogga ofta (morgon-middag-kväll)
*Kommentera andras bloggar
*länka till blogginläggen på facebook

Lycka till med allt! :)

Kram Sandra

alegni sa...

sandra här ovanför ger dig faktiskt nyckeln till framgångsrikt bloggande.
och den där majonnäsen hon talar om, testa den. det är mitt recept och den lyckas varje gång och är dessutom hundra gånger godare än köpemajonnnäs!
kram
ingela

mammaxtre sa...

Ja du det där med att få besökare är en konst i sig :-)

Ha det gott

Malin - I min trädgård sa...

Är det alltså majonäsen som är framgångsreceptet ;-).

Men det var väl bra tips du fick.

/M