lördag, augusti 29

Rårörda lingon...

Hej på er!
Denna vecka har varit tung...det var väldigt länge sedan jag har var såååå...trött...
Jag har varit helt utslagen när jag har kommit hem från jobbet...har undrar om jag har varit påväg att bli sjuk men, tack och lov det har jag inte!
I helgen är jag gräsänka igen...jag måste säga att jag behöver det...
Jag går här hemma säljv och fixar och donar lite som jag tycker om så mycket och passar på att fota lite oxå när ljuset är framme, kvällarna börjar att skymma nu...
Jag har en del att visa men jag tar en sak i taget.




Förra helgen var jag ute och plockade svamp men det blev inte så mycket svamp...För jag blev så fascinerad av all lingon som finns. Jag har inte plockat lingon tidigare så det var första gången och jag tyckte det var roligare att plocka lingon än blåbär...ochvarför undrar ni? Ok..blåbär är ju faktiskt godare än lingon...
Men det går mycket fortare att plocka lingon eftersom de sitter så fint i klasar...
Men desto mer att rensa...


Den vita skål är från Ett hus i vitt av märket IB laursen



Beige skål är från Prästbostället av märket IB laursen

Glasburk finns att köpa billigt på IKEA


Det recept som jag har använt:
****
1liter lingon
3-4 dl socker
Lägg lingonen och socker i en skål
Rör tills bären är mosiga och sockret löser sig.
(Man får röra ett tag och ha tålamod).
Förvara i en tätsluten burk i kylskåpet.
****
Jag använde mig av 3dl socker och jag tycker att det blev för sött, men det beror ju vad man tycker om...sött eller mindre sött...

Jag måste säga...vad kul det är fota när man har en bra kamera som man kan åstadkomma så mycket med!
Love it!
Nä... nu ska jag fortsätta att fixa och dona lite här hemma...
Ikväll ska jag umgås med min mamma och sedan har jag hyrt massor av filmer...till mig själv.
Så det blir jag , soffan och en film och en massa ljus tända.
Underbart!
Kram på er!

0 kommentarer: