söndag, november 1

Hem ljuva hem...

...är mitt hem!
Denna helg som alla andra helger har varit en avkoppling.
Absolut älskar jag att göra massor av saker, men man måste inse att kropp och själ behöver återhämta sig.
Just nu står jag i en punkt i livet där jag måste landa och har ingen ågren över att jag inte hinner göra allt som man vill...Inte alls! jag ser till mig själv och mina behov...våra behov.
Men bara för att man har en lugn och skön helg menas inte det med att jag inte har energi... det har jag men jag väljer att lägga energin på mig själv och inte vissa utåt för alla andra vad duktig jag är som hinner med dittan och dattan osv...
Ljuvligt! helt enkelt... är nöjd med mig själv och vad jag väljer att göra och vad ville jag komma fram till med det här snackat....ingen aning det var det som var i min tankar när jag satte mig ner för att blogg!
Vardagsrummet är den tredje plats som jag känner en inre ro att få tillbringa när jag ska koppla av....





Jo, jag tycker att vi lever i en värd som vi ska hinna med ALLT! och vi jämför oss med alla andra runtomkring oss, vi ska prestera så mycket och vi ska vissa vilka vi är hur duktiga vi är och hur mycket vi hinner med osv...
Givitvis är jag med i den svängen oxå jag sitter ju här och bloggar och visar bilder på mitt hem (för jag vill ju vissa hur duktig jag är och ta bilder...?)
Men vi får inte glömma det har blivit ett intresse för mig och jag tycker det här är skit kul!





Idag har jag passat på att fota en massa för nu kommer jag ha fullt upp i två veckor framöver så slipper jag ha en inre stress att jag inte kommer hinna med eftersom jag har ett heltids jobb oxå.
Jag har fotat lite jul och advents mys, super kul och idéerna bara flödar genom huvudet.
Och när jag tyckte att jag var färdig och la från mig kamrean och skull börja pyssla med annat så drogs jag till kameran igen.
Ha ha ha ha...
Vilken julkänsla jag har skapat i mina inre tankar men pyntet kommer inte fram än på ett tag kan jag säga! (ler)

Nu säger jag Kram på er och en trevlig fortsatt helg!



10 kommentarer:

VIT och PASTELL sa...

Visst är det viktigt att bara ta det lungt. Men ofta är det så mycket som lockar och som man vill göra. Men ibland måste man hejda sig och inte göra nånting alls. Vad mysigt du har det!

Kram maria

I mitt hjärtehem sa...

Förstår precis vad du menar, ser inte heller bloggen som en prestation utan bara som något himla kul!

Förresten...vilken mysig blogg du har, första gången jag är här. kRam åsa

Emmas utsikt sa...

Hej och tack för besöket. Alltid skojigt att hitta till nya bloggar.
Har var det mysigt. Jag kommer snart tillbaka!

Ha en fin kväll...

Norregård sa...

Hej!
Tack för titten hos mig!! Låter som att Du haft en skön helg! Många tänkvärda ord Du skriver, jag känner igen mig som så många andra. Du har en jättemysig blogg tycker jag:o)
Kram Malin

Home No.1 sa...

hej Hopp!

vad mysigt du har gjort det i vardagsrummet förstår att det är där du "landar"

Ha en skön vecka=)
Kram Annica.

Inredningsfrun sa...

Tack för vackra bilder och kloka ord.

Carpe diem denna härliga måndag!!!

Kram från Inrednignsfrun

Fröken Fräken sa...

Visst måste man ta sig tid för sig själv, ggöra vad det nu är som man bäst kopplar av med! Själv känner jag ett väldigt starkt behov av att ofta få dra mig undan och dona för mig själv, där hämtar jag kraft :-)

Vilken mysig samling på hyllan, det är en konst att kunna arrangera!

VIT och PASTELL sa...

Hej! Visst är snön fin. Den kan du hitta genom att googla på snow effect for blogger. Svårare än så är det inte!

Kram Mia

Britt sa...

Åh, va skönt med en helg att bara ta det lugnt och njuta.

Det är så viktigt att vara lite rädd om sig.

Kram Britt

Nettskie sa...

Hej! Vilken fin blogg du har! Kram från Nettan