lördag, november 21

Söndag...

En vecka kvar till advent!
Ja... jag räknar dagarna för den första advent då börjar det liksom på riktigt.
Min mamma har alltid varit väldigt nog med allt som har med julen att göra....fram med adventsstaken kvällen innan...och det mesta av all juldekoration skall fram kvällen innan
jul afton, koka gröten, koka skinkan, klä granen osv...mycket traditioner dagen före julafton
Och för mig är det viktig att behålla alla traditioner som hon har lärt mig och min syster och det är jag tacksam för och jag kommer att föra det vidare när jag får barn.
Även fast man inte har barn än så är de otroligt viktiga för mig











Men i år kommer jag inte kunna hålla mig tills dagen innan advent för jag är så sugen att ta fram stjärnorna och adventsljustakarnaredan nu, vi får se hur långt jag kan hålla mig...

Imorgon blir det Ikea efter jobbet det ser jag fram emot, jag har nog lyckats hålla mig där ifrån väldigt länge...nästan ett år... har känt att jag inte har haft ett behov att åka ditt..men nu måste jag fyll på mitt ljusföråd så jag klara mig under den mörka vintern (ler).


Glöm inte tävlingen för på onsdag är den slut!



8 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Men oj, här har jag missat något. Vilken fin blogg du har :)
Skönt att höra att jag inte är först hihi. Inte långt kvar till första ljuset ska tändas.
Hoppas måndagen blir bra, kram Annika

Emmas utsikt sa...

Hejsan och tack för besöket, himla fin blogg du har och så mysiga bilder.

Kommer snart tillbaka, :D
Emma

alegni sa...

samma hos oss, julgranen in dagen före julafton o.s.v., men från och med i år kommer jag att rucka på traditionerna och julpynta tidigare än förr!
kram
ingela

Anonym sa...

Hej!

Jo, jag antar att jag får göra det.. Har du kikat över till min andra blogg föressten? Design by B?

Kram!

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Lisa!

Stort tack för dina rara ord inne hos mig! Vad glad jag blir! Kul att hitta hit också. Ska genast läsa mer på denna fina blogg! :)

Kram Jes

Signe 1 sa...

Härliga bilder du visar!:-) Åh snart är det jul, man blir så inspirerad av alla fina bloggar *ler*. Kram Sofia

Ljuva lantliv sa...

Tack för din fina kommentar hos mig! Jag kan knappt heller hålla mig fram till nästa helg. Har ju i och för sig tjuvstartat med mina hyacintpyssel men ska försöka hålla mig fram tills lördag med att börja julstöka på allvar. Glöggen kom fram igår i alla fall. Så gott. Ha en mysig vecka. Kram Anna

A Cup Of Emilia sa...

Hejsan Lisa :) Jag längtar med till advent. Vi får se hur länge jag kan hålla fingrarna borta från julpyntet :) Kramar från Emilia