lördag, november 21

Underbart...

...trots att jag ha jobbat idag så känner jag mig mycket nöjd med den här dagen!
Jag hann gå ut en sväng på min lunch och få njuta lite av solen...sovit en stund...och bakat!
Nu har jag köpt en inredningstidning till... och vad kan den handla om...Jul!
Och varför inte oxå passa på att ta fram förra årets jultidningar
Mycket att få inspiration av och mycket att gotta sig med!









I veckan har jag varit ute och kikat lite på blommor (julblommor) på lite ställen och jämfört priser..
Ja... jag kan inte låta bli men man ska inte ha för bråttom med att köpa, för det är så lätt att luras...

Jag har gångavstånd till blomsterlandet från mig och de brukar ha ganska bra priser på blommor, men i år är de lite dyra...(tycker jag)...ialafall den som ligger i Nacka

Jag har varit och tittat på julros det dyraste jag ha sätt är 199:-/planta, det billigaste 2 för 150:-Myrten Träd har kostat 99:- i år 169:-
Jag kan bli så irriterad på sådana pris skillnader
Sedan handlar det om 5-10:- i skillnad för hyacinter och tazettlökar det är små kronor men ändå...

Gud vad tråkigt jag är som pratar pengar men det var chock i skillnad och ville bara dela med mig av min lilla reserch (ler)....

Nu ska jag blogga vidare och kicka in hos er och njuta av läsningen, tack för alla söta som kommer och besöker mig!


Glöm inte tävligen
se längre ner

3 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Så mysigt det ser ut, med ljus och tidning på bordet :) Ja, det är roligt nu, att frossa i alla tidningar med ljuva repotag :)

Julrosor jagar jag nu och de är attans dyra! Men 2 för 150 var billigt tycker jag, då hade jag slagit till i alla fall :) Får ta mig en blomsterrunda jag med tror jag :)

♥ Fyra årstider sa...

Jag handlar mest på blomsterlandet. De har hyfsade priser tycker jag. Ha två små myrten..de är så söta.
Kram Lotta

alegni sa...

jag frossar också i jultidningar, och fick en smärre chock häromdagen när jag förstod hur mycket pengar jag lagt ner i dem ;)
kram
ingela