fredag, januari 22

Sista rycket...

Ja...jag har några julblommor kvar, en som har fått en ny knopp och en som inte blommat till jul och jag har inte mage att kasta ut de vackra blommorna
Jag har nog svårt att skilja mig från julen...(ler)
Idag kommer det att vara en lugn lördag, hinna med lite från vardagen
Vi är ett par som tycker om att ta det lugnt, det händer så mycket på vardagarna
så vi landar på helgen...eller...
Vi njuter av att få vara ledig på ledigheten...
Att inte alltid göra saker är nyttigt för själen, det behöver inte alltid hända saker
och veckorna går så fort jag hänger inte med snart är det februari...



Nej nej nej!
Idag tänkte jag gå förbi målar affären för att hämta en bit provtapet...se att tapeten jag har hittat passar in till möblemanget här hemma och se att den passar in med det ljus som man ha osv...
Och just den tapeten jag vill ha den finns inte att beställa längre, den har utgått från sortimentet... jag kan ha turen att hitta den på nätet...hmm men det kommer att bli ett väldigt letande... vad besviken jag blir, så nu står jag på ruta ett igen...
Men jag fick med mig en annan tapet som jag har tejpat upp på väggen
den går i samma färgnyans och jag är mycket nöjd det ser jätte fint ut
och det är nu som man (jag) inser vad jag är trött på ljus beige färg
Oj vad hemmablind man kan bli på det man har



Vi alla är duktiga på att skapa och vara kreativa, alla är unika, det är tur att vi inte är likadana allihopa och alla har olika idéer hur vi vill inreda
Idéer kommer oftast av att av alla intryck vi ser i omgivningen och vissa av oss kan skapa nya idéer, vissa av oss måste ha hjälp att få ideer...men vilket spelar ingen roll
Det finns en sida på nätet som jag tycker om som jag kan samla mycket idéer
Älskar att kika in där emellan åt när jag inte känner mig kreativ

Sidan heter:
Styleroom

Nu ska jag fortsätta njuta av den här lördagen



3 kommentarer:

Njut i din trädgård sa...

En jätte bra länk du delar med dig av. Tack! Jag är ute efter en tapet till hallen... Ha det gott!

Miss Juni sa...

Hej, har bläddrat igenom din blogg och slås av...vilka fantastiska bilder!! Jag tycker oxå om att fotografera - men är amatör!! Du verkar ju hur proffsig som helst! Ser oxå att vi delar dröm...drömmen om att öppna eget hemmavid; kombinerad heminredningsaffär/café! Tanken har varit att jag skulle göra det till sommaren, men som det ser nu kan vi aldrig hinna med bygget tills dess. Tyvärr...(Men, den som väntar på något gott...) =)

Stjärnor & Champagne sa...

Ja visst inspireras vi av alla bloggare. Suck och tyvärr vill man bara ha mer och mer saker.
Ha det gott...

Kram Anne