söndag, februari 14

Kärlekens dag...

Det går många tankar i mitt huvud idag och jag undrar vart jag ska börja...
Jag kommer att börja med något ledsamt...
Igår dog min sambos pappa...(det kom plötsligt)
Det har varit massor av sorg här hemma men ändå massor av kärlek
Visste inte om jag skulle göra ett inlägg idag men min mitt hjärta vill...
Känslorna går upp och ner, det jag känner nu är en oerhörd trötthet
Detta inlägg är till honom idag på kärlekens dag:
"En man med ett stort hjärta och som var väldigt mån om alla andra fanns alltid för alla som fanns i hans omgivning, han var en fixare skulle alltid vara med och lösa saker.
Jobbat som bagare i alla år och han såg alltid till att det fanns bullar eller bakelser till hands, han fick mig att vilja lära mig att baka bättre, öka mina kunskaper, att få ett godkännande av honom för det man bakat, det var något stort, då var det bra bakat och det var roligt, hoppas att han fortsätter att inspirera mig"
Ranunklar för mig symboliserar kärlek, kärlekens blomma och dessa blommor är till dig!









Men mitt i all sorg...
Tänker min sambo på mig när han har det som tyngst med sina tankar och känslor...
Har han varit till blomster affären och köpt en ros till mig som jag älskar
Så mitt i alla sorg finns det kärlek och liten gnutta glädje


Mina tankar kring alla hjärtans dag...
Har inte riktig varit ett stort fan för alla hjärtans dag, kanske ett stort påhitt inte vet jag...
det blir ett måste... vill ge och ta emot kärlek alla dagar på året och spontant kunna vissa att vi älskar varandra när som helst... inte en utvald dag
Men....
In i det sista så ryckas jag med på kärlekens dag!
Puss och kram till er alla där ute på alla hjärtans dag!

5 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Åhh vad tråkigt, beklagar sorgen.

Kram Anne

Stjärnor & Champagne sa...

Åhh vad tråkigt, beklagar sorgen.

Kram Anne

Elle sa...

Jag har precis hittat till din blogg, läser ditt inlägg och blir väldigt rörd. Dels av dina ord till sambons pappa och dels av att han trots allt "orkade" tänka på dig. Det är alltid svårt att mista en person som står en nära.
Jag beklagar sorgen.

För övrigt har vi väl annars samma åsikt om alla hjärtans dag.

Fina blommor, han hade säkert uppskattat dem och även glatt sig över det du skrivit!
(nej, nu måste jag sluta jag har fått nåt skräp i ögat...)

Kramar Elle

Gårdsromantik sa...

Så fint du skriver om sambons pappa.

Kram Maud

alegni sa...

lisa, jag är så ledsen för er skull. har missat detta inlägg tidigare.
en varm styrkekram från
ingela