torsdag, februari 11

Vad blir det för mat...

Oftast är det jag som står i köket och ska laga mat...
Oftast... men vi brukar turas om, vi löser av varandra så man kan få känna en liten frihet när man kommer hem, så att man inta alltid känner det här kravet att pressen och stressen att maten ska vara färdig och vad ska man laga osv...
Så här ser det ut när jag lagar mat...allt stök och bök det ser man ju givitvis inte för det är ju brevid kameran... *blink* och jag har inte "stylat" omgivningen den är det den är....




Idag blir det fläskfilé som gick väldigt snabbt att tillaga
stekt den i pannan sedan får den bli färdig i ugnen


Med lite torkad svamp i såsen, som är plockad i somras

Jag älskar dessa kastruller, mina favoriter och det äi iittala


Idag har jag haft en ledig dag och jag har tagit min sovmorgon och istort sätt inte gjort något...
Nä den lögnen gick ni inte på, inte jag iallafall....
Jag har tagit det lugnt men har åkt iväg för att "fönster shoppat" i vårt fina utomhus centrum
Vilken härlig känsla att ha den här bärbara datorn jag kan välja vart jag vill ha mitt lilla "kontor" idag har jag valt att sitta i köket, som jag har sagt tidigare så älskar jag kök det är en speciell känsla i kök
Jag kan även sitta att arbeta framför datorn i vardagsrummet framför TV, jag kallar det lyx!
Ha en trevlig fortsatt kväll!

5 kommentarer:

Hilde sa...

Så hyggelige bilder - det er godt å dele på matlagingen! Vi deler også på det, men det er som regel jeg som står for innkjøp og planlegging allikevel...
Hilde

alegni sa...

trevliga köksbilder, lisa :) hos oss är det nästan alltid jag som lagar mat till familjen. maken är inte intresserad av matlagning, men han äter gärna och så diskar han efteråt, så på det viset delar vi ju upp sysslorna mellan oss i alla fall. trevlig helg!
kram
ingela

Ljuva lantliv sa...

Hej Lisa, så fina bilder! Det där med mat är både roligt och stressande. Man vill äta gott och varierat men fantasin tar slut ibland! Tur det finns så många vackra böcker att hitta inspiration i. Såg att du också har en massa fina böcker i det förra inlägget! Ha en mysig helg! Kram Anna ♥

Camilla Alvén sa...

Hej!
Tack för besöket hos mig.
För det mesta är det bara kul att laga mat men ibland blir jag lite trött på det, speciellt eftersom jag alltid lagar dubbelt eftersom jag är vegetarian och övriga i familjen köttätare.
Ha en skön helg
Kram

Fröken Fräken sa...

Jag tycker att det såg väldigt ordnat under matlagningen! Här är det mer fläckar och kaos som gäller! Jag kan laga mat, men tycker tyvärr inte att det är sååå roligt!
Förresten blev det fläskfilé med svamp här också igår!