måndag, mars 22

Energi...

Hallå här ute i bloggvärden!
Idag när jag var på väg hem från jobbet så lyssnade jag på radion i mobilen, jag lyssnade på P3 som jag tycker är en väldigt bra pratkanal om man inte orkar lyssna på musik....
men då fick jag höra att de pratade om bloggar och...
"Man kan inte vara tillsammans med en bloggare för de är så självupptagna" med lite ironi
Ha ha ha..det var det roligaste jag har hört och ja det stämmer till en viss del
Jag känner att jag stämmer in i den kategorin...
Jag tycker att jag blir extremt upptagen med mig själv och min blogg när jag bloggar MEN!
Det är för att det är så otroligt roligt!
Att kunna få dela med sig en del av sig själv till värden






Orkidén som min svärmor fick när hon fyllde år





Just nu finns det lite idéer som jag vill göra och lite måsten som jag måste göra men måste först och främst få energi till att utföra det...För att jag ska få lite extra energi måste jag ta hand om mig själv och det är vad jag försöker göra just nu samlar energi, jag tar det lugnt när jag kommer hem från jobbet inga måsten just nu eller att jag måste prestera något, gör det som faller mig in (ej fota just nu)
Ett av mina måste är att lära mig photoshop vilket jag ser fram emot men känner att jag inte får tiden att räcka till, till det just nu

Dagen citat
:
"Njuter av mitt arbete och vardagen utan att behöva bevisa för någon vad man har presterat"


1 kommentarer:

Elle sa...

Vila härliga orikidébilder. Jag har flera exemplar av den sorten. En blomma som jag först var "rädd" för att köpa, för att jag trodde att det var svårt att vårda orkidéer. Om jag bara hade vetat hur enkla och kravlösa de är!! *ler*
Bloggandet för min del, är ett sätt att hålla liv i min svenska, inte tappa kontakten till "mitt" land och dessutom dela med mig av bilder, tankar och upplevelser samt njuta av andras bilder och texter. Ibland kan man bli riktigt inspirerad.
I början blev det nog lite för mycket av det goda, men nu försöker jag hålla det i gränser. Barnen vill ju inte bara se mamma vid datorn...*blink*
Att ta lite tid för sig själv och koppla av är nödvändigt ibland. Hoppas du hittar energin du behöver!!
Ha en skön dag!
Kram Elle