söndag, mars 28

Söndag...

Oj vad tiden går....
I fredags hälsade jag på mina gamla arbetskamrater, vad jag fick energi av att hälsa på dom, även fast tiden hos dom har varit ganska tung men oj vilken energi jag fick av dom!
Det gäller bara att försöka att behålla den energin



Jag har kommit underfund med att jag får energi av att göra en massa saker, men jag är oxå en person som älskar att ta det lugnt och får energi av det med, men jag är en person som behöver göra saker (men det visste jag redan, men har inte riktigt tänkt på det som jag har gjort nu)
Det gäller att ha en lagom balans





Underbart att våren är på vag, men jag önskar att det blev några grader varmare så snön försvinner snabbt! Jag tycker att den här perioden är så tråkig för allt är så grått och jag undrar varje år, kommer det att bli grönt...ja det gör det ju, men allt är så grått av avgaser, sand och grus som ligger i högar, hundägare som inte plockar upp skiten efter sina söta hundar vilket jag inte kan förstå vad skillnaden är på att plocka upp bajs från en trottoar och bajs som ligger på snö på en trottoar?
Ja ja...det är mycket man kan fundera på men idag ska jag fixa lite med påsken, för påsken börjar nu för mig!
Glad Påsk!
Men vi ses igen!

3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Visst längtar man efter solen - här snöar det för fullt!


Kram Maud

Elle sa...

Man kan få energi av vissa människor, eller att göra något som är kul - fast andra ser det som "jobb". Sen finns det andra människor som bara tar energin. Att göra "ingenting" kan kosta mer energi än att sysselsätta sig med något som berikar ens liv på något sätt.
Idag är det en regnig och trist söndag och vi gör ingenting - det ger mig ingen energi och jag är bara trött och slö.

Utnyttja din energi och ha en skön söndag!
Kram Elle

alegni sa...

jag blir också extremt irriterad på all hundskit som ligger överallt, och i synnerhet blir jag ledsen på folk som inte plockar efter sina hundar som skiter i vår infart :(
vilken söt blomma du köpt! den likanar faktiskt min fejkblomma som du undrade över en gång.
ha en skön söndagskväll. kram
ingela