torsdag, april 15

Effektiv...

Äntligen efter tre veckors väntande har sängarena kommit1
jippi!
Denna gång fick jag åsidosatta inredningen, tänka på vad kroppen behöver en bra säng som inte har en sängstomen,man kan köpa en friatående gavel så jag får leta lite
Ni får se en liten glimt av dom nedan






Idag har jag haft en semesterdag eftersom sängarna skulle komma
Och hur effektiv kan passa på att vara....
Idag har jag vårstädat och tvättat, har varit super effektiv!
Jag hinner inte alltid med allt som man ska göra och speciellt om man har jobbat två helger i rad.
samtidig måste man återhämta sig och hinna njuta, så idag blev det en super effektiv dag!
Fortsättning följer del 2: har lyckats ta mig ut i spåret i dag, andra joggingdagen...
Jag har haft träningsvärk i tre dagar
ja... det är ju så när våren kommer så ska vi alla börja äta rätt och börja träna....
Ja...och jag är som alla andra, nu ska det ske!
men jag måste säga (det kanske gör att det går lättare till nästa gång)
...varje gång jag ska börja springa så tycker jag att jag blir kissnödig även fast jag precis gått på toa hi hi hi
jag tycker att jag får ont överallt..och idag fick jag ont i höften och i foten....
men jag ignorerade...och det försann.
Det känns som jag kännera efter för mycket...
Jag känner mig dock som en pensionär när jag joggar, jag joggar så sakta att någon kan gå förbi mig i rask takt....
Men jag säger så här, för mig är det bättre än ingenting och alla har vi olika förmågor till att prestera...ler

2 kommentarer:

Nettskie sa...

Vad du är duktig som har börjat springa! Själv har jag tusen olika ursäkter för att slippa, fast jag vet att jag borde ta tag i det... Jag hoppas du får en härlig helg!

Elle sa...

Jag försöker också vara effektiv idag, men här springer det en massa ungar i varje hörn. Väntar tills de snart sticker och leker med kompisarna, då blir det städning!
Har fullt upp just nu inför sonens konfirmation på söndag. Idag blev det storhandling och imorgon kan jag handla "resten". Sen blir det bakning osv.

Vad DUKTIG du är som joggat!! Det blir nog bättre med tiden. Jag var rätt flitig med viktminskning och promenader förra året, där märkte jag faktiskt hur min ork blev bättre. Vi har ju rätt branta berg här (vi bor ju på ett...) och när jag kom hem var jag nästan inte anfådd alls!

Kul med ny "säng-arena"...hade vi lite bråttom där kanske? *blink*
Att ha en bra säng är jätteviktigt, vi sover ju nästan en tredjedel av våra liv!
(önskar jag kunde lägga mig nu, men det går tyvärr inte...)

Ha en jätteskön helg!
Kram Elle