söndag, augusti 22

Baka...

Idag är det första dagen som jag är lugn och känner mig lite glad
Den bärbara datorn är fixad här hemma och jag är så glad
Mina MTA gubbar på jobbet som har hjälpt mig och sedan instruerat mig till har jag ska göra vidare själv och jag har äntligen kommit åt mina bilder!
Så glad för det, det är stark och djupa minnen
Jag har backat ett knäckebröd gjort av frön och det är så gott!
Receptet kommer sist





Här får ni dessutom en liten smygglimt av mitt nya kök

2 dl linfrön
1,5 dl sesamfrön
1 dl pumpakärnor
1 dl solroskärnor
Täck med vatten och ställ in i kylen i 6 timmar eller 1 dygn
Det blir kladdigt av linfröna och sedan är det bara att smörja en plåt och sedan smeta ut platt
In i ugnen 1 timme på 150 grader sedan sänk graderna till 100 grader i 1 timme till och öppna ugnen för att få ut fukt, ungeför varje kvart.

2 kommentarer:

Elle sa...

Nu blev jag nyfiken på att se mer av ditt nya kök!!! Hoppas det kommer ett inlägg snart!

Hoppas du kan njuta lite av höstens intågande och att allt är bra med dig!
Mitt erbjudande står kvar närsomhelst!
Sköt om dig!
Kram Elle

alegni sa...

snyggt kakel i ditt kök. väntar med spänning på att se fler bilder därifrån!
trist att du inte mår riktigt bra. hoppas känslan lättar snart.
kram
ingela