söndag, augusti 29

Kloka ord...

Kloka ord, det är vad jag behöver och det är vad jag får oxå...
Men vet inte om det är något som fastnar...in min lilla tröga hjärna
Igår var jag lycklig och glad men det höll sig bara i sig en dag
Oj vad det är jobbigt att inte riktigt må som man själv vill må

Så jag har köpt mig några böcker med några kloka ord
Se om jag kan se på livet med andra ord


Låt inte bagateller störa din sinnesro...
livet är alltför värdefullt för att man ska slösa bort det på sådant som är oväsentligt
och förgängligt!
Det är precis vad jag gör just nu ...lägger min energi på saker som gör mig irreterad
Suck!

Att stanna upp ett tag kan ibland vara enda möjliga
att orka gå vidare...
...och att våga att stanna upp...
Jag älskar böcker, underbart att få skämma bort sig lite
Jag brukar kunna säga att jag älskar livet....
Det tar ett tag innan man kan komma till ro för att kunna göra det

Men jag kan fortfarande njuta av en liten kopp te på kvällskvisten
Men det är som om jag inte har någon ro i kroppen till att försöka att hitta mig själv eller slappa av...lyssnar inte på vad min kropp behöver
Nu har ni fått se några glimtar till av mitt kök


1 kommentarer:

Elle sa...

Det är svårt att hitta sig själv. Jag vet, för jag försöker det sedan länge. Jag vet bara att man måste skjuta det åt sidan som hindrar en från att lyssna till sig själv, att bara följa sina egna behov.
Ibland vet man inte ens vilka behov man har. Det är bara att leta vidare.
Du är inte ensam, jag letar jag med, även fast jag ett tag trodde att jag hade hittat mig själv.

Önskar dig kraft och glädje!
Kram Elle