söndag, oktober 17

Matriella ting...

Vissa saker gör en glad
Materiella ting kan man få kärlek av eller är det jag själv som skapar kärleken för dessa saker...Det sista tror jag givitvis
Köpte mig en lite plåtburk på min lilla resa ute på havet och den gav mig lite kärlek när jag fick fylla den med lite kärlek ;-)
En teburk som jag har fyllt med te!
Jag älskar te!
Mysigt att få sitta med en stor kopp te och njuta av doften och smaken, hela känslan





Vad är det perfekta hemmet egentligen? gick jag och tänkte idag...har inte städat på ca 2veckor idag tog jag fram dammsugaren det var nästan så att det var jobbigt att ta fram den och städa.
Jag har varit så fokuserad på att ha det perfekta hemmet...
Okey...jag är en person som tycker om att ha rent och städat runt mig...men jag tror man mår bra av att ha det stökigt och lite smutsigt, att fokusera sin energi på annat än att vara perfekt, för vem är perfekt!? Bara för att jag låter klok nu så är det inte så enkelt men det är en bra början att vara medveten om sina brister och sedan försöka att ändra på dom.
Inte jag iallafall Ingen är perfekt och man måste få en andra chans för att kunna bevis att man kan försöka ändra sitt beteende, alla förtjänar en andra chans.


1 kommentarer:

mammaxtre sa...

Jag vill ha ordning och reda omkring mig. Jag behöver det för att må bra. För mig handlar det inte alls om att vara perfekt. Så bra städar jag inte heller :-)

Ju äldre jag blir desto mindre perfekt känner jag att jag behöver vara. Inte alls så tokigt att vara 40 + :-)

Sköt om dig