lördag, januari 29

Fixat och trixat..

Detta har jag fixat med, fixat och trixat med lite bilder och börjar man en så ska jag göra 3-4 varianter av en bild. Det är svårt att skapa något vackert när inte grunden är bra.... känns lite hopplöst!
Det är som på jobbet när man ska röntga har du inte tillräckligt med mAs...(ej för lågt) ja då får du en underexponerad bild, då får ett för högt S- värde och detta ger som resultatet i bilden
Ett ökat brus...och bilden går inte att ställa en diagnos på-
Och en brusig röntgenbild går INTE att manipulera då blir det bara värre. Jag Måste ta om bilden!
Men är det tvärt om... Ett för högt mAs, vilket då ger ett lågt s-värde och ger mig en förskönad och en överexponerad bild.
Ja då kan jag manipulera bilden och behöver inte ta om bilden.
Sedan har vi ett kV som bestämmer svärtning i bilden.
En vanlig enkel lite slät röntgenbild.
Men det är inte detta som jag visar

(Detta är inte mina bilder)

Oj...vad tråkigt det blev... men det är det jag jobbar med.
Ja frågan är om det blir så mycket bättre när man jobbar med en bild som är underexponerad eller om man förstör bilden ännu mer.

1 kommentarer:

pillakotton.com sa...

Hej!
Fin blogg! Känner igen mig i det här med att bli glad när man fångat nåt fint på bild! Visst e det kul! Jag har dock svårt att inte redigera mina bilder.... Speciellt färgerna... gillar bilder som inte har för många eller för mycket färg.
Ha en toppen sönag
//Pilla